torstai 5. tammikuuta 2017

Raskaus ja liikunta

Olen aloittanut kuntosalilla käymisen pitkästä aikaa. Olen todella yllättynyt kuinka hyvin olen jaksanut salilla tehdä. Oloni on ollut niin heikko että luulin pyörtyväni jo ensimmäisen viiden minuutin aikana. Aluksi minun olikin tarkoitus turvautua personal traineriin, mutta muutaman yllättävän laskun myötä päätin että pärjään omillani. Salilla olen tehnyt aerobista, jalkoja, käsiä ja selkää. Olen tehnyt rauhallisesti ja  maltillisesti pienillä painoilla. En vedä itseäni aivan maitohapoille vaan hankin tasaisen mukavan hien pintaan ja pienen tutinan lihaksiin. Ompa ollutkin aivan ihanaa pitkästä aikaa liikkua!

Täytyisi joku päivä oikein kunnolla panostaa ja etsiä tietoa raskauden ajan kuntosalilla treenaamisesta. En halua riskeerata raskautta tekemisilläni tippaakaan joten kun nyt en pt:n palveluja aiokaan ostaa niin minun on tutustuttava aiheeseen omin pikku kätösin. Haluan kuitenkin ehdottomasti liikkua raskauden ajan koska en halua turhia kiloja jäädäkseen. Kuinka te olette treenanneet tai ajatelleet treenata raskausaikana? Mitä olisi hyvä ottaa huomioon? Kaikki vinkit otetaan vastaan tositarkoituksella :)

2 kommenttia:

  1. Voihan vitsit kun itsekin samojen asioiden ympärillä pyörin ja pohdin .. Rakastan liikuntaa, ja kävin salilla ja lenkillä säännöllisesti ennen raskautta, tosin hoitojen aikana otin iisimmin tiettyinä päivinä.

    En osaa täysin rentoutua salilla,mutta pyrin pitämään pienet painot enkä tee hirmu ponnistavia liikkeitä (vaikkei sitä vauvaa sieltä ulos niin saakaan):D

    Mulla ei kyllä oo ohjeita tai neuvoja, mutta itse teen liikkeitä jotka hyvältä tuntuu ja keskityn enemmänkin yläkroppaan. Nilkkapainoilla olen tehnyt pakaranostoja ja loitontajia, suosittelen:) jos joku liike on tuntunut ikävältä tai laittaa sydämen tulemaan kurkusta ulos, vaihdan sen.

    Ajattelin rauhoittaa, kun maha alkaa kasvamaan, itselläni kun on myöhäinen keskenmeno takana ja kohdunsuun tilannetta pitää tarkkailla. Mutta kun tuo masu on yhä piilossa ja olo on lähes normaali, käyn kerran viikkoon salilla ja muutaman kerran lenkillä viikon aikana. Nyt rv 11+1.

    Tsemppiä sinne<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo on hassua miten itsekin välttää tuota ponnistelua :D Ihan kun se sieltä nyt putkahtaisi kesken salitreenin ulos.. Jotenkin sitä vaan on mielummin ylivarovainen kun ottaa turhia riskejä. Jos jotain sattuu en ainakaan tahdo enempää itseäni syyllistäviä asioita mietittäväksi. Itse myös voinnin mukaan teen ja rauhoitan/lopetan salin sitten kun siltä tuntuu.

      Tsemppiä sinne myös, ihana ettei tarvitse yksin pähkäillä näitä juttuja :) <3

      Poista