perjantai 23. elokuuta 2019

Tulihan se sieltä

Nimittäin pahoinvointi. Olisin kyllä mieluusti pärjännyt ilmankin. Toisaalta tunnen nyt kaiken olevan juuri niinkuin pitääkin vaikkei tämäkään tietenkään mitään takaa. En ole joutunut oksentamaan, mutta ei ole ollut kaukanakaan. Olen joutunut syömän n.2h välein että oloni pysyisi edes jokseenkin parempana. Väsymys on myös ollut uskomatonta. Olen nukkunut päiväunia aina kuin mahdollista. Kotitöistä olen joutunut joustamaan ja yritän ajatella ettei nyt ole pakko suorittaa kaikkea niin täydellisesti.

Olo on aivan super turvonnut ja tuntuu että joudun miettimään mitä puen päälleni. Ei nyt mitään varsinaista vauvavatsaa ole mutta pömpötystä vatsassa on havaittavissa.

Kuntosalilla olen jaksanut käydä nipin-napin, mutta olen kyllä joutunut himmaamaan tahtia koska tuntuu ettei energiaa juuri ole. Olen kuitenkin halunnut salilla käydä jotta saisin hieman edes liikuntaa ja parempaa oloa. Etukäteen on vaikea ennustaa missä vaiheessa joutuu luopumaan liikunnasta ehkä kokonaan (niinkuin esikoisen kohdalla) joten täytyy nyt yrittää vielä käydä vaikka viimeisillä voimilla. Siinä vaiheessa kun en enää salille kykene on aloitettava lenkkeily ehdottomasti. Mutta viimeiseen asti yritän käydä ja himmailla tahtia itselleni sopivaksi.

Olo raskaudesta ja vauvasta on ihmeellisen rauhallinen ja varma. En ole pelännyt juurikaan keskenmenoa vaan olen pystynyt miettimään jo tulevaisuutta. Miehelläni kesti hetken totutella ajatukseen raskaudesta, hän sanoikin että ymmärtää ehkä asian sitten kun vatsani alkaa kasvaa. Kuitenkin olen huomannut hänen miettivän asiaa paljon ja olevan onnellinen. Päivittäin hän puhuu vauvasta, kysyy onko se nyt aivan varmaa sekä jaksaa kuunnella valitustani pahoinvoinnista :D

Nyt eletään siis tasan rv 7+0 ja 8. raskausviikko alkaa. Aika on mennyt hurjan nopeasti kun on koko ajan niin paljon touhua ettei ehdi pysähtyä. Toivonkin ajan kiirivän pikaisesti ensimmäisen kolmanneksen ohi jolloin ehkä pahoinvointi ja pahin väsymys olisi ohi. Silloin raskaudesta voisi myös kertoa muille, eikä tarvitsisi piilotella.

Rauhallista elokuun loppua kaikille <3

P.s. Kommentointi-ongelma on ehkä selätetty! Sain äsken kirjoitettua yhden kommentin! En siis ole välinpitämättömyyttäni jättänyt kommentoimatta mitään vaan uskokaa tai älkää olen aika monta kommenttia kirjoittanut ja lähettänyt bittiavaruuteen :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti